online objednání

1/ Přestal jsem kouřit 13.5. 2012, protože se mi narodila dcerka, i jsem chtěl ušetřit. Kouřil jsem 20 a více cig. denně, od 17-ti let. Jednoho dne jsem se rozhodl, koupil jsem si elektronickou cigaretu i s nikotinovou náplní, postupně jsem klesal 16...11....0 mg nikotinu, nyní již kouřím jen "páru". Sice jsem přibral 6 kg, ale mám ze sebe radost, jsem na sebe hrdý, i manželka je moc ráda. Cítím se lépe, takový čistší. 

                                                    muž 45 let 6.11.2012

2/ Oslovila mě atmosféra maratonu v Madridu, začal jsem běhat v r. 2004 i proto, že chci zůstat zdravý, nechci chodit k doktorům. Průměrně nyní uběhnu 80 km měsíčně. Po běhání se cítím vždycky lépe než před běháním. Večer po práci mi běhání pomáhá se uvolnit, přestane mě bolet hlava, odpočinu si.                                                    muž 31 let 27.11.2012

3/ Začal jsem hubnout poté, co jsem dosáhl váhy 112 kg při výšce 178 cm, když jsem sotva vyšel schody do prvního patra. Přihlásil jsem se do programu 5 kg/6 týdnů do Fitness centra, dostal jsem trénikový program a jídelníček na míru. S jídelníčkem a pohybem jsem hubnul 2 kg týdně. Dosud chodím cvičit 4x týdně, dodržuji životosprávu, vážím 82 kg - zhubl jsem tedy 30 kg za 6 měsíců. Nyní si váhu již udržuji více než rok a cítím se výborně, mám dobrou náladu a jsem výkonější. Doporučuji, je to easy!
                                                     muž 30 let 5.12.2012

4/ Chtěla jsem zhubnout, abych neměla bolesti kolen, a lépe se mi chodilo. Začala jsem spolupracovat s nutriční poradkyní, s jejíž pomocí se mi podařilo zhubnout 14 kg za 3 měsíce. Cítím se mnohem lépe, kolena nebolí, mohu chodit i na delší túry... klidně i 3,5 hod.....Do hubnutí jsem šla s chutí, neměla jsem s tím potíž. Strava je pestrá i chutná.                                                      žena 67 let 9.7.2013

5/ Když jsem byl na koupališti, musel jsem mít pořád zatažené břicho, až mě pak začalo bolet. Jelikož jsem se už nemohl na svůj pupek koukat, rozhodl jsem se s tím něco udělat. Upravil jsem lehce jídelníček (přestal jsem se večer přejídat). A začal jsem každý večer doma pravidelně cvičit, alespoň 5 minut. Cvičím sklapovačky, sedylehy, kliky, dřepy,.... protahuji šlachy. Za 3 týdny mám objem pasu menší o 3 centimetry, též nárust svalové hmoty.                                                        muž 26 let 27.8.2013

6/ Mám tříletého syna, léčím se s vysokým tlakem a pomalu jsem začínal tloustnout...Říkal jsem si, abych ještě vydržel, musím se sebou něco udělat. U nás je hodně přírody, tak jsem začal běhat...po vesnických cestách. Začal jsem pomalým během na půl hodiny, postupně jsem přidával. Nyní běhám 12-15 km 2x týdně, hodně mě to baví, vyčistím si hlavu ...a zhubl jsem 8 kg za 6 měsíců. Cítím se daleko lépe, najednou mám mnohem lepší fyzičku, i pohybově...jsem vitálnější. Můžu se i dobře najíst, aniž bych přibral.                                     muž 39 let 11.9.2013

7/ Po gynekologické operaci jsem se rok šetřila, měla jsem méně pohybu a dopřávala jsem si jídla podle chuti. Pak už mě dost bolely nohy a nelíbila jsem se sama sobě. V našem rodě byly všechny ženy takové "macaté"...ale říkala jsem si...ono to asi není jen v těch genech.
Jednou jsem se naštvala a rozhodla se, že s tím něco udělám. Začala jsem jíst zdravě a cvičit cviky na páteř 3x denně chvilku. Jím vše... i sladké, ale málo. Večer se necpu, nejím po 18-té hodině, abych to ještě strávila. Celkově jsem ubrala jídla asi o 1/3. Každý den chodím svižným krokem na procházku.
Za rok jsem zhubla 7-8 kg, jsem svižnější, ohebnější, cítím se zdravější. Každý mi říká, že jsem omládla, obleču i velikost 42. Protože jsem hubla pozvolna, tak se mi vůbec neudělaly nové vrásky. Cítím se plná života na těle i na duchu. Kdo chce zhubnout, musí mít cíl, a s pomocí vůle ho dosáhne. Musí si odříct, ale stojí to za to. 

                                                                            žena 68 let    7.10.2013

                              A co Vy?

1/ Pokud máte akutní zdravotní obtíž mimo ordinační hodiny, v noci a ve dnech volna fungují pohotovostní služby - zde je seznam: Přehled LPS.

    Pokud máte závažnou zdravotní obtíž, volejte Rychlou záchrannou službu - 155.

  

2/ Doporučení k odbornému vyšetření NEpotřebujete pro tyto specialisty:

      -  oční, ORL, kožní, gynekologie, stomatologie

      -  chirurgie, ortopedie - pokud se jedná o úraz do 3 dnů od vzniku

     K ostatním vyšetřením je doporučení vhodné, protože praktický lékař provede diferenciální diagnostiku obtíží, zahájí event. vyšetřování, léčení a poskytne specialistovi relevantní informace z pacientovy anamnézy.

 

3/ Očkování proti tetanu: přeočkování je nyní doporučeno až po 20-ti letech.

 

 

- ležte v klidu doma
- pijte dostatek tekutin 2-3 l, mimo jiné i lipový čaj na podporu pocení
- vhodný je domácí zeleninový vývar - doplní tekutiny i minerály - 1 litr denně
- omezte příjem mléčných výrobků a sladkostí včetně ovoce
- vhodné jsou jednoduché, lehké, snadno stravitelné pokrmy v malém množství
- nekuřte, nepijte alkohol

- na podporu imunitního systému lze užít hlívu ústřičnou (v tabletách či připravenou jako jídlo) nebo vitamin C
- zvýšená teplota do 38 st. Vám pomáhá se lépe bránit infekci, není nutné ji snižovat
- vysokou horečku 39-40 st. sražte studeným zábalem (mokré prostěradlo omotané okolo těla od podpaží pod kolena)
+ paracetamol 500 mg (Paralen, Panadol,....) max. 7 tbl/24 hod.
- pokud máte velké bolesti kloubů a svalů, lze kombinovat s ibuprofenem 400 mg (ne na prázdný žaludek) max. 5tbl/24 hod.

kdy vyhledat lékaře: při dušnosti, při poruchách vědomí, při zhoršení stavu, pokud obtíže trvají déle než 7 - 10 dní

- po uzdravení je vhodný ještě 2 týdny šetřící režim jako rekonvalescence k obnovení sil
- ojedinělá virosa není na škodu, časté virosy jsou ale příznakem oslabení
a je vhodné se zamyslet nad zlepšením celkového zdravotního stavu,
tedy např. dostatek spánku, kvalitní strava s dostatkem zeleniny, předcházení nadměrnému stresu, péče o mysl.

Přeji Vám brzké uzdravení, dr. Skalová 2019